4 mars 2012

My brain is not working

På vägen hem från jobbet idag såg jag en man stå utan reflex vid vägkanten helt stilla. Jag körde förbi med en väldans fart såklart men jag hoppas verkligen att mannen hade vett i huvudet att gå hem igen. Livsfarligt att stå sådär som han gjorde. Skrämde livet ur mig nästan.

Efter en liten stund mötte jag en bil som blinkade med sina framlyktor mot mig. Tänkte vad i helvete är det för fel på mina lampor nu då!! Nästa bil lade på sin varningsblinkers mot mig och jag började få lite smått panik över vad jag gjorde för fel i trafiken... Sen kom jag till en olycksplats. Ingen vacker syn för ett trött öga... Smällen hade just skett men några bilar hade redan stannat så jag körde förbi... Hann möta 10 utryckningsfordon med blinkade lampor och två polisbilar utan sirenerna på innan jag kom till stan.... Händelserik hemfärd med andra ord.

Tack och gonatt!


2 kommentarer:

det handlar om oss sa...

vi körd säkert förbi samma gubbe på vägkanten som du! usch va man blev skrämd! men vi hann förbi korsningen innan krocken.

Anna sa...

Men jag fick ju bekräftat nu att jag inte ser spöken för ja börja no tvivla på va d va jag såg.. men om andra såg han oxo så :)